Tuesday 13 September 2011

Jak złożyć folder - one page book

Zrobiłam kilka zdjęć aby pokazć jak złożyć prosty folder - one page book - pomysłu Tim'a Holtz'a. Opis jak złożyć taki folder znalazłam w grudniowm 2005 Craft Stamper. Mój folder złożyłam z kartki A4, folder można złożyć z każdej kartki. Może komuś się spodoba tak jak mi pomysł na malutkie foldery, które można trzymać np w pudełku a jak podpowiada arykuł pojedyńcze strony można zszyć i złożyć mini album. Nie trzeba do niego robić tagów a można go pięknie ozdobić i włożyć do niego np. zdjęcia dla rodziny na pamiątkę różnych wydarzeń.
I have found the one page book by Tim Holtz in the Craft Stamper December 2006 issue. Here is the way you put together the book.

Kartę A4 należy złożyć na połowę i ponownie na połowę.
Fold the A4 page in a half and again in a half.


Następnie złożyć wszystki rogi do środka o tak.
Then fold all the corner inside.


Złożyć ćwiartki do wewnątrz.


Odwrócić tak złożona kartkę tyłem do przodu i zagiąć wzdłuż krótszej strony około centymetra na zewnątrz o tak.
Turn the page and fold the way as shown.


Tak przygotowaną kartkę należy złożyć już tylko na połowę i już widać kieszonki z jednej strony.
Fold the page in half.


i kieszonki z drugiej strony. Z tej strony widać też ząbki, które powstały po wcześniejszym zagięciu centymetra. Należy wsunąć w nie rogi kartki:
Put the end of the page in the flaps.


Tak wygląda złożony folder.
All done.


Teraz trzeba go rozłożyć i ozdobić części widoczne. Na zdjęciach zaznaczyłam które i w jakim kierunku (kierunek jest ważny jeśli stemplujemy stemplami, które nie powinny być odbite do góry nogami ;)

Na zdjęciu poniżej miejsce na dekroację kieszonek.
Here I marked the areas to decorate from inside and outside.


I z drugiej strony miejsce na dekorację wnętrza:


Zamiast stemplować można przykleić w widoczne miejsca np. papier ozdobny.
Chętnie odpowiem na pytania :)

A tutaj jest mój pierwszy taki folder z Paryża.


Serdecznie pozdrawiam,
Joanna

13 comments:

  1. Thanks!
    That I am terrible at folding followed your tutorial and the result was great!
    Thank you!

    ReplyDelete
  2. powiem kolokwialnie: SZACUN :)

    ReplyDelete
  3. Świetny kursik! Bardzo kuszący:)

    ReplyDelete
  4. dziękuje za kursik:) folder wyszedł ci cudownie:)

    ReplyDelete
  5. Piękny folder:) świetnie pokazałaś jak go zrobić:) Dzięki:)

    ReplyDelete
  6. Asiu dzięki, kursik bardzo fajny

    ReplyDelete
  7. Dziękuję za kurs, folder niby wygląda na prosty, niestety ja nie specjalizuję się w równym składaniu ;) Może jednak kiedyś się skuszę, jak poćwiczę ;)

    ReplyDelete
  8. Dziękuję za gratulacje i informacje o wyróżnieniu na Craft Artwork :). I za przydatny i przejrzyście opisany kurs też dziękuję. Dobrego dnia!

    ReplyDelete
  9. Fajny kursik, warto zapamiętać! Może kiedyś się się skuszę:) Dziękuję!

    ReplyDelete
  10. Asiu świetny kurs! :) Dziękuję za odwiedzinki na moim bogu- powoli zaczynam wracać

    ReplyDelete
  11. Fajny pomysł, jeszcze takiego folderu nie widziałam :)

    ReplyDelete
  12. Świetny kursik, folder ciekawski...

    ReplyDelete
  13. **** merci, super tuto *

    ReplyDelete

Thank you for stopping by. ✿ Hope you enjoy my blog. ✿
Dziękuję za odwiedziny. ✿ Mam nadzieję, że mój blog Ci się podoba. ✿
Joanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...