Friday 16 March 2018

Easter Basket using Grand Dome 3D Card


Today I am sharing a basket I made using a die from a new collection called 3D Vignettes designed by Becca Feeken. The die I used is called Spellbinders S6-136 - Grand Dome 3D Card.

Dzisiaj chciałabym pokazaċ koszyczek, który zrobiłam z wykrojnika z nowej kolekcji 3D Vignettes zaprojektowanej przez Becca Feeken. Wykrojnik, który użyłam nazywa się Spellbinders S6-136 - Grand Dome 3D Card.


I decorated my basket with Rondelle frame which is Spellbinders S5-342 - Tiara Rondelle.I also added a double bow from Spellbinders S3-314 - Petite Double Bow and Flowers.

Koszyczek udekorowałam ramką z zestawu Spellbinders S5-342 - Tiara Rondelle. Dodałam również kokardę, którą składa się na ćwieku stąd jest taka wypukła po środku. Kokarda jest z zestawu Spellbinders S3-314 - Petite Double Bow and Flowers.


To create a basket:
  1. I die cut and embossed two elements using Grand Dome Outline together with Grand Dome Inlay.
  2. To create a basket handle I placed Inside Circle (a circle from this die set) and used embossed circle as a guide to line it up in a centre. I wanted to die cut just a half circle so I marked a half (which is more or less where the dotted/pierced half circle is finishing). Then placed a top cutting plate just over the half circle which I wanted to cut and run trough a machine. Please have a look at Becca Feeken's tutorial ----> HERE. Becca is creating a gift bag with a handle just like mine :)
  3. After die cutting the half circle I embossed the top part again (just the very top which got flatten after die cutting a half circle). Then I scored a circle in a half and folded a half of a circle inside the basket. 
  4. I trimmed off all hinges from both sides.
  5. For the sides of a basket I die cut two elements with Side Panel (without Side Panel Insert). Then I trimmed both a bit so they were as high as a half circle I created for a handle (it is approx. 3-3/4'').
  6. For a bottom of a basket I used Side Panel from Grand Arch 3D Card. It is a perfect size as I just scored on both short sides at 1/4 inches and it fitted perfectly. For this part a panel can be created using just a card sock measuring 5'' by 1-3/4'' and scored at 1/4'' at all four sides.
  7. Then I just decorated a basked with a part of Tiara Rondelle frame. I adhered it on 3D foam. I also added a double bow and store bought roses. I connected both handles using a small piece of 3D foam.

Jak przygotować koszyczek:
  1. Wyciełam i zaembossowałam dwa elementy używąjac razem Grand Dome Outline oraz Grad Dome Inlay (ozdobny ażur).
  2. Rączkę w koszyczku zrobiłam używając Inside Circle (wykrojnik okrąg z tego zestawu) i użyłam zaembossowanego kola jako miary aby przylożyć wykrojnik koło dokladnie na środku. Aby zrobić rączkę należy wyciąć tylko połowe koła. Połowa jest mniej wiecej tam gdzie kończą się wycięte kropeczki. Położyłam górną płytkę tylko na tej połowie, która chciałam wyciąc. Raczkę zrobiłam tak jak pokazuje to Becca w tym tutorialu ---> TUTAJ.
  3. Po wycięciu połowy zaembossowałam całość jeszcze raz ale tylko górną część tam gdzie się spłaszczyło po ponownym cięciu. Potem zbigowałam koło w połowie i zagiełam połowe do wnętrza koszyczka.
  4. Odciełam wszystkie hinges z obu stron.
  5. Do przygotowalnia ścianek koszyczka użyłam Side Panels (bez Side Panels Inserts). Skróciłam je troszkę tak aby były wysokie tylko do połowy koła (rączki), które wyciełam wcześniej (ok. 3-3/4'').
  6. Do przygotowania dolnej części użyłam Side Panel z Grand Arch 3D Card. Pasuje on idealnie. Zbigowałam go tylko na krótszych bokach 1/4''. Ten element można przygotować bez tego wykrojnika. Potrzeby jest karton wielkości 5'' na 1-3/4''. Należy go zbigować na każdej stronie na 1/4''.
  7. Koszyczek udekorowałam częścią ramki Tiara Rondelle, którą przykleiłam na piance 3D. Dodałam również podwójną kokardę. Rączki koszyczka złączyłam u góry na małej kostce pianki 3D.
Thank you so much for stopping by.
Dziękuję bardzo za odwiedziny.
Joanna

17 comments:

  1. O rajusiu, jaki piękny <3

    ReplyDelete
  2. Asiu cudeńko zrobiłaś :)

    ReplyDelete
  3. This is amazing Joanna!! I so love your basket - it's the sweetest thing ever :-)

    ReplyDelete
  4. Jest zachwycający! Ażury nadają mu lekkości i zdradzają nieco zawartość. Cudeńko!.

    ReplyDelete
  5. Twoja pomysłowość nie zna granic, prześliczny !

    ReplyDelete
  6. Prześliczny koszyczek. Pozdrawiam

    ReplyDelete
  7. Przepiękny ten koszyczek :)

    ReplyDelete
  8. Wspaniały!!! Po prostu wspaniały:)

    ReplyDelete
  9. This is GORGEOUS!!! You do the most BEAUTIFUL work and it really inspires me. Thanks for sharing.

    ReplyDelete
  10. I love your color choices, the dies (after trying to order the Tiara Rondelle die and finding it was sold out, I jumped on it when I was notified, today, that I could - so gorgeous!) and the pink roses. I love everything about your basket, Joanna - even the bunny peeking out!

    ReplyDelete
  11. HOW SWEET, Joanna! You did a LOVELY JOB on your basket! It looks PERFECT!!! ;)

    ReplyDelete
  12. wow !!! beautiful and so lovely work :) i really like your good idea so much.Thank for sharing.

    หนังออนไลน์

    ReplyDelete
  13. I become fan of you because I make a 3d card design as you told in this article and my friend loved it so much. Thanks for sharing this tutorial with us.

    ReplyDelete

Thank you for stopping by. ✿ Hope you enjoy my blog. ✿
Dziękuję za odwiedziny. ✿ Mam nadzieję, że mój blog Ci się podoba. ✿
Joanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...